نجوم .: آندرومدا :. Astronomy

آندرومدا (( امراة المسلسله )) یکی از تعداد کثیر صور فلکی آسمان است که نام فارسی آن زن به زنجیر بسته است.

نجوم .: آندرومدا :. Astronomy

آندرومدا (( امراة المسلسله )) یکی از تعداد کثیر صور فلکی آسمان است که نام فارسی آن زن به زنجیر بسته است.

بازم یه عکس

اینم یه عکس از زحل

کلیک کنید تا بزگ شود

اینم از دره ی ماه ...خودتون ببینید

عکس های زیبا

یک عکس از مریخ       ( تصویر مریخ نورد فرصت <<Opportunity>>)

 

*توضیح این عکس:این  تصویر با کیفیت توسط دوربین   Hi Rise مدار گرد اکتشافی مریخ از محدوده ای که مریخ نورد فرصت (Opportunity) در آن قرار دارد گرفته شده

رد حرکت مریخ نورد و سایه ی دکل دوربین آن نیز در این تصویر مشخص است*


اینم یه عکس از سحابی جبار

کلیک کنید از دست ندیدا.........

بازگشت خانم انوشه انصاری به زمین آلبته

سرانجام سفر 10 روزه انوشه انصاری پایان پذیرفت و مسافر شجاع ما به خانه بازگشت.امروز (جمعه 7 مهر 1385) صبح ساعت 1:17 بامداد طبق قرار قبلی (برنامه زمان‌بندی بازگشت انوشه انصاری به زمین ) کپسول فضایی سویوزTMA-8 که حامل سه سرنشین، انوشه انصاری، پاول وینوگرادف و جف ویلیامز بود از ایستگاه بین‌المللی فضایی جدا شد و ساعاتی بعد با موفقیت در استپهای شمالی قزاقستان جایی نزدیک شهر آرکالیک به زمین نشست.


انوشه انصاری در مراسم خداحافظی که مستقیماً از تلویزیون اینترنتی ناسا پخش می‌شد با خدمه اردوی 14 خداحافظی کرد.


خدمه اردوی سیزدهم به همراه انوشه انصاری با خدمه اردوی چهاردهم خداحافظی می‌کنند.در زمین چند بار دیده‌اید که انسانهایی از ملل مختلف چنین صمیمانه یکدیگر را در آغوش کشند.


انوشه انصاری در داخل کپسول فضایی سویوز و در حالی که لباس فضایی سوخول به تن دارد.


در این تصویر شاهد جدا شدن کپسول فضایی سویوز از ایستگاه بین‌المللی فضایی می‌باشید.


کپسول فضایی سویوز TMA-8 دقایقی قبل از به زمین نشستن. انوشه انصاری، پاول وینوگرادف و جف ویلیامز سرنشینان این سفینه هستند.


کپسول فضایی سویوز TMA-8 حامل انوشه انصاری, کیهان‌نورد روسی پاول وینوگرادف و فضانورد آمریکایی جف ویلیامز تحت اثر مقاومت آیرودینامیکی چتر متصل به آن، آرام آرام فرود می‌آید.


واحد بازگشت کپسول فضایی سویوز TMA-8 جمعه 7 مهر 1385، ساعت 4:40 به وقت تهران به سلامت بر زمین نشست.


انوشه انصاری، نخستین بانوی فضاگرد جهان پس از فرود توسط همسرش حمید مورد استقبال قرار گرفته است.


انوشه انصاری لحظاتی پس از فرود موفق کپسول فضایی سویوزTMA-8 و خروج از آن توسط پرسنل زمینی به مکان در نظر گرفته شده حمل می‌شود.


انوشه انصاری لحظاتی پس از فرود در استپهای شمالی قزاقستان و در نزدیکی کپسول فضایی سویوز TMA-8 استراحت می‌کند.


انوشه انصاری در خانه. به راستی چه زیباست اگر همه بدانیم این زمین است که خانه یکتای ماست.


سرنشینان کپسول فضایی سویوز TMA-8 دقایقی پس از بازگشت به زمین. به ترتیب از چپ به راست عبارتند از انوشه انصاری، نخستین بانوی فضاگرد جهان، پاول وینوگرادف کیهان‌نورد روسی و جف ویلیامز فضانورد آمریکایی

شروع

آندرومدا (( امراة المسلسله )) یکی از تعداد کثیر صور فلکی آسمان است که نام فارسی آن زن به زنجیر بسته است.
 نکته جالب توجه این صورت فلکی در آسمان وجود شیئی با نام علمی M31 یا NGC224 است که با چشم برهنه به صورت ستاره ابر مانندی از قدر پنجم است ولی زمانی که با کمک یک تلسکوپ قوی آن رارصد کنید به زیبایی و عظمت واقعی آن پی می برید .
M31 در واقع کهکشانی شبیه کهکشان ماست و از میلیاردها ستاره تشکیل شده است  این کهکشان نزدیکترین کهکشان به ما است و دورترین شیئی است در آسمان که با چشم برهنه قابل رویت است فاصله این کهکشان از ما دو میلیون سال نوری است که فکر میکنم شما معنی آن را میدانید یعنی نوری را که ما در حال حاضر از این کهکشان میبینیم مربوط به دو میلیون سال پیش است .
در مورد رویت این کهکشان باید اضافه کنم که این کهکشان در شهر با چشم برهنه خیلی سخت و با بهترین توانایی دید به سختی قابل رویت است و این به علت آلودگی نوری و همچنین آلودگی هوای شهر میباشد.
 در واقع باید بگویم که خودم هنوز در شهر موفق به رصد این کهکشان نشده ام ولی یکی از دوستان ادعا کرده که به سختی و با دقت زیاد موفق به رویت آن شده است.
به هر حال اگر مایل به دیدن این کهکشان بودید میتوانید آن را در هوای صاف و تمیز بیرون از شهر رصد کنید. البته در صورتی که یک دوربین دو چشمی داشته باشید به مرابت بهتر است و اگر وضع شما خوب است و دسترسی به تلسکوپ دارید که اوضاع واقعا فرق میکند به خصوص اگر این تلسکوپ هشت اینچ و هشت اینچ به بالا باشد.
 به هر حال این کهکشان زیبا را شما در ساعت ۲۱ آذرماه در سمت الرس خود دارید و  زمان مناسبی برای رویت آن میباشد.
 نکته دیگر درباره این کهکشان داستان اساطیری است که در کتب گذشتگان نقل شده من هم محض آشنایی دوستان ای داستان را به صورت خیلی خلاصه نقل میکنم.
 <b><u>داستان آندرومدا از این قرار است
 آندرومدا دختر زیبای سه فه ئوس (( قیفاووس )) و کاسیو پیه ( ذات الکرسی ) پریان دریائی را از خودخواهی بیش از اندازه اش به خشم آورد.
نپتون ، برای تنبیه وی ، او را به صخره ای در کناره دریا زنجیر کرد تا شکار اژدهایی دریائی شود که در آن هنگام ساحل دریا را عرصه تاخت و تاز خود کرده بود. درست در همان لحظه ای که اژدها به آندرومدا حمله آورده بود، پرسه ئوس ( بر ساووش ) با جادو غول را به سنگ تبدیل کرد و آندرومدا را نجات داد.
خلاصه اینهم از داستان آندرومدا در آخر باید بگویم که موضوعی که موجب انتخاب این نام لز جانب من شد مربوط به خاطره ای خاص میشود .
در واقع یکشب برای رصد با عده ای از دوستان به بیرون شهر رفتیم در آنجا بود که من توانستم برای اولین بار به وسیله تلسکوپ یکی از دوستان این کهکشان زیبا را رصد کنم .
رصد این کهکشان زیبا برای اولین بار احساس من را نسبت به نجوم تغییر داد .
 منتظر پیامهای شما هستم