نجوم .: آندرومدا :. Astronomy

آندرومدا (( امراة المسلسله )) یکی از تعداد کثیر صور فلکی آسمان است که نام فارسی آن زن به زنجیر بسته است.

نجوم .: آندرومدا :. Astronomy

آندرومدا (( امراة المسلسله )) یکی از تعداد کثیر صور فلکی آسمان است که نام فارسی آن زن به زنجیر بسته است.

اسامی و توضیحاتی در مورد آنها

هرکولس:

هرکولس یک قهرمان افسانه ای یونانی است که بسیار شجاع وقوی بود.او توانسته بود12کار غیرممکن را انجام دهد.او یک شیر ویک هیولا راکشته بود.او اصطبل خیلی کثیف پادشاه آوگیس را به راحتی در یک روز تمیز نموده بود.او به کمک تغییر مسیردورودخانه وفرستادن آب به میان اصطبل،این کار را کرد.هرکولس همه وظایفس را به خوبی انجام داده بود.یعنی همه12کاررا گه هیچ کس نمی توانست انجام بدهد،اوانجام داد.


جباریااوریون:

تصور شده که اوریون بزرگترین شکارچی در دنیا بوده اس.در برجها وصور فلکی بازویش را خیلی بلند کرده ویک چماق یا گرز را نگه داشته ویک شمشیر به کمربندش آویخته است.به نظر می رسد سگهای اوریون می خواهند پاشنه های اورا گاز بگیرند.آنها صورتهای فلکی کانیس بزرگ وکانیس کوچک(سگ بزرگ وسگ کوچک)هستند.بنا به افسانه،اوریون به وسیله یک عقرب نیش زده شد ومرد.وقتی صورت فلکی عقزب در قسمت دیگر آسمان نمایان می شود اوریون غروب می کند.



پرسیوس(برساوش):

پهلوان پرسیوس سر دیو مدوزا را برید.مدوزا به هرکس که نگاه می کرد اورا تبدیل به سنگ می نمود.طبق افسانه پرسیوس در نبرد با مدوزا زیرکانه سپری آینه سان به دست گرفت تا بدون اینکه مجبور شود مستقیما"به مدوزا نگاه کند ،جان اورا بگیرد درصورت فلکی پرسیوس،او سر مدوزا را در یک دست ویک سپر را در دست دیگر گرفته است. همین که پریوس سر از بدن مدوزا جداکرد اسب بالدار سفید(پگاسوس)از گردن مدوزا بیرون جهید.

پرسیوس وقتی به خانه باز می گشت شاهزاده آندرومدا،دختر کیکاووس وملکه بر تخت(ذات الکرسی)را در زنجیر یافت که به سنگها بسته شده بود تا طعمه هیولای دریایی(قیطس)شود.برساوش با زیرکی،کله مدوزا را در برابر چشمان قیطس گرفت که باعث شد هیولای دریایی به سنگ تبدیل گردد.به این ترتیب آندرومدا(زن در زنجیر)را از خطر مرگ رهانید.



شلیاق:

این دستان از ارتباط این صورت فلکی با چنگ آریون سخن میدارد،اما بقیه بیشتراز چنگ اورفئوس،پسر خدای آپولووکالیوپ، یکی از الهه های ذوق وادب صحبت می کنند.او با اوریدایس کمی پس از ازدواج توسط گزش ماری زندگی را بدرود گفت.اورفئوس از شدت غم وغصه به اعماق زمین رفت وتنها چنگش را به همراه برد.او می توانست در سطح زمین حیوانات ودختران را افسون سازد ودر زیر زمین،سربروس ،سگ چند سر،کارن،کشتی بان رودخانه استپکس ،ماری با پوشش خز وسرانجام حکمران زیر زمین،جهان مردگان را طلسم کرده بود.آنها تصمیم گرفتند که اوریدایس را به زمین برگردانند به شرطی که او پشت سر همسرش راه برود و اورفئوس نیزبه پشت سرش نگاه نکند.اوریدایس اشتباها"می دود واورفئوس پشت سرش رانگاه می کند او با انجام این کار هرگز بخشیده نشد.او همسرش را دید.آنها به سمت یکدیگر آمدند اما پس از آنکه اوریدایس اورا در آغوش گرفت ذوب شد.اورفئوس 7ماه سرگردان بود ودر این مدت آواز می خواند وچنگ می نواخت درختان وگلها به دنبال او راه می افتادند وجانوران وپرندگان برای شنیدن آوازش دورش جمع میشدند.یک دسته از زنان مست ودیوانه با او برخورد نمودند واو از نزدیکی به آنها امتناع کرد.آنها نیز به او حمله ور شدند وموهایش را کندند واعضای بدنش را تکه تکه کردند وسرش را با خود به جزیره لسبوس بردند.باقیمانده جسدش در تریس دفن گردید.آپولو از بهشت به زمین آمد وچنگ را در آسمان نهاد.





اسد :

: در افسانه ها آمده است که او مشهور به شیر نمیا ( Nemea ) بوده و بدست هرکول کشته شده است. نمیا شهری بوده که این شیر در آنجا در غاری دو دهنه رندگی میکرده است. او یک شیر زخم ناپذیر بود که از قول برخی از داستانها توسط غول تیفون یا سگ Orthrus و یا بخاطر Selene خدای ماه زخم ناپذیر شده بود. آپولودورس می گوید: این شیر فرزند تیفون، بزرگترین هیولای عالم است. 
هرکول در اولین ماموریت خود زمانی که با تیرکمان به سوی او تیری رها کرد متوجه شد که تیرها به او کارگر نیست. هرکول به تعقیب شیر رفت ولی شیر در غارش مخفی شد سپس هرکول دو ماه به جستجوی شیر پرداخت و او را در غار پیدا کرد و گروه خود را بهمراه حیوانات به درون غار برد و یک دهنه غار را بست و به طرف دهنه ی دیگر رفت و با شیر درگیر شد و گلوی او را گرفت و خفه اش کرد. هرکول برای پوست کردن حیوان از پنجه های خود او استفاده کرد و پوستش را کند و بعنوان غنیمت جنگی برتن نمود و بعد از آن لاشه شیر را گرفت و بروی شانه های او جشن پیروزی برپا کرد. 
در عین حال کاری که از هرکول سر زد دقیقا بوسیله گیل و گمش خدای خورشید نیز انجام شده بود. برخی می گویند که ارتباط این صورت فلکی با خدای خورشید حاصل انطباق این صورت فلکی در منطقه البروج بابلی با انقلاب تابستانی است. صورت فلکی اسد در تاریخ مصر جایگاه طلوع خورشید پس از آفرینش آن میباشد و از این رو به آن خانه خورشید نیز می گویند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد