نجوم .: آندرومدا :. Astronomy

آندرومدا (( امراة المسلسله )) یکی از تعداد کثیر صور فلکی آسمان است که نام فارسی آن زن به زنجیر بسته است.

نجوم .: آندرومدا :. Astronomy

آندرومدا (( امراة المسلسله )) یکی از تعداد کثیر صور فلکی آسمان است که نام فارسی آن زن به زنجیر بسته است.

نجوم

بیایید به آسمان بیشتر بها دهیم

آسمان ال ماست.

آسمان آینده ماست.

پس بیایید بیشتر در مورد جهان اطرافمان بدانیم.

==============================

هر روز یک عکس نجومی با تفسیر با نجوم   www.apod.nojum.ir

================================

در بیکرانه های زندگی دو چیز افسونم میکند آبی آسمانی که میدانم نیست

+++++++++++++++++++++++++

27 فروردین 1387

روز قبل روز قبل آسمان مسحور کننده سوئد

آسمان مسحور کننده سوئد
شرح:

این شب، شبی حیرت انگیز برای عاشقان آسمان بوده است. این تصویر که در هفته گذشته گرفته شده است، شگفتی­های کیهانی بسیاری را در یک نوردهی در سوئد ثبت کرده است. در اینجا به توضیح این شگفتی­ها از نزدیک به دور می­پردازیم. بر روی زمین، درختان در نزدیک و کوهستا­ن­های سفید پوش در دورتر قرار دارند. در افق، طرح کلی ابرها به رنگ سیاه مشخص هستند و چشمان دقیق تر، شفق قطبی سبز و قرمز را می­بینند که در لایه­های بالایی جو زمین رخ می­دهند. سحابی­های سرخ رنگ نشری چون سحابی قلب و روح، IC1396(فارسی) و آمریکای شمالی در آسمان مشخص هستند. با گذر از بالا و چپ به سمت پایین و راست نوار درخشان و باشکوه صفحه راه شیری(فارسی) دیده می­شود. و سرانجام، در دوردست­ ترین نقطه این تصویر، آندرومدا را آن گونه می­بینیم که 2 میلیون سال پیش بوده است.

عکس از: P-M Hedén (Clear Skies, TWAN)

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سارا پورحسنی شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:37 ب.ظ http://www.mjsarahmj.blogsky.com

سلام دوست عزیز . تا وبلاگ شما را در قسمت وبلاگ های به روز شده دیدم ..روش کلیک کردم ... من عاشق نجومم و دو ساله که عضو انجمن نجوم ثاقب گیلان هستم ... هر دو سال هم آقای ایرجی معلمم بوده ولی متاسفانه چون ایشون خیلی سطح بالا صبحت می کردن ( یعنی در حد دانشجوهای فیزیک !) و بنده سال سوم رشته ی انسانی هستم چیز زیادی از حرفاشون حالیم نشده. یه دنیا سوال دارم که شاید خیلی ابتدایی به نظر برسه و من تا حالا از کسی نپرسیدم چون ترسیدم بهم بخندن... . خیلی دلم میخواد توی یکی از گروههای انجمنمون عضو بشم .... این یکی از آرزوهامه ! عاشق عکاسی نجومی ام ... یه آرزوست اینم ! ......
خواهش میکنم جوابم رو بده ... باشه ؟!
مرسی . مرسی که دیدمت !
منتظرم . تا بعد .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد